אוננות סקירה מקיפה

אוננות, גירוי עצמי של איברי המין להנאה מינית, כבר מזמן נושא טאבו. רק בעשורים האחרונים נעשה מקובל יותר מבחינה חברתית לדון בו בפתיחות ולהכיר ביתרונותיו הרבים. מאמר זה יחקור את ההיסטוריה של אוננות, היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים שלה, ואת הסיכונים הפוטנציאליים שלה.

היסטוריה של אוננות

אוננות, או עינוג עצמי, הוא מעשה שתועד מאז היוונים הקדמונים. הפילוסוף היווני אריסטו כתב על אוננות בספרו Nichomachean Ethics (המאה הרביעית לפני הספירה). בספר זה טען כי אוננות היא דילמה אתית שכן היא אינה תורמת להולדה. הוא קבע שזה "מנוגד לשימוש הנכון בדבר".

אוננות נדונה גם על ידי סופרים קלאסיים כמו ז'אן-ז'אק רוסו (המאה ה-18) והרופא האנגלי סמואל-אוגוסט טיסו (המאה ה-18), האחרון כתב ספר בשם Onanisme (1758) שפירט את השקפתו כי אוננות הובילה להידרדרות בבריאות המינית הגברית. בסוף המאה ה -19 ותחילת המאה ה -20, אוננות, יחד עם נושאים אחרים הקשורים למין, לא נדונו בגלוי.

כיום, אוננות מקובלת כחלק בריא של ביטוי מיני. כיום היא נתפסת כדרך לחקור את הזהות המינית של האדם ולגלות נקודות הנאה אישיות. חוברות ואתרי אינטרנט עם עצות על אוננות זמינים באופן נרחב, ומאמרי חדשות בנושא מופיעים לעתים קרובות במגזינים ובעיתונים.

יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים של אוננות

לאוננות יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים. זה יכול לעזור להפחית מתח, לשפר את מצב הרוח, להפחית נדודי שינה, להקל על תסמיני הווסת, לקדם הערכה עצמית בריאה וביטחון, ולהגביר את שביעות הרצון המינית. זה יכול גם לעזור להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית וצוואר הרחם וכמה זיהומים המועברים במגע מיני (STIs).

בנוסף, מחקרים הראו כי אנשים המאוננים נוטים יותר להיות בעלי בריאות כללית טובה. עבור גברים, אוננות עשויה לעזור להפחית את הסיכון לבעיות זיקפה, שכן היא יכולה לעזור להגביר את זרימת הדם לפין על ידי גירוי זרימת הדם. עבור נשים, אוננות יכולה לעזור להפחית את תחושות הדיכאון והחרדה.

סיכונים פוטנציאליים של אוננות

למרות שאוננות היא בדרך כלל בטוחה ובריאה, אוננות מוגזמת עלולה להוביל לבעיות מסוימות. אנשים העוסקים באוננות מוגזמת עשויים להיות בסיכון לדברים הבאים:

• מצוקה רגשית: למרות שאוננות יכולה לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית מתח, אוננות מוגזמת יכולה להוביל לרגשות אשמה ובושה.

• סיפוק מיני מופחת: אוננות תכופה מדי עלולה להוביל לירידה בחשק המיני ולחוסר יכולת להגיע לאורגזמה במהלך יחסי מין זוגיים.

• גירוי בעור ובעיות פיזיות אחרות: אנשים המאוננים יתר על המידה עלולים לחוות גירוי בעור עקב גירוי יתר של איברי המין ובעיות פיזיות אחרות כגון כאב ואי נוחות בבטן.

מסקנה

אוננות היא צורה נורמלית ובריאה של ביטוי מיני שיכולה להיות בעלת יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים. בעוד אוננות מוגזמת עלולה להוביל לבעיות מסוימות, עדיין חשוב לזכור כי מדובר בפעילות בטוחה ומהנה שיש ליהנות ממנה במתינות.

למידע נוסף על אוננות, אנא התייעצו עם איש מקצוע בתחום הבריאות או מטפל מיני.

בלוג סקס - מאמרים נוספים

סקס מזדמן חקירת הפרקטיקה השנויה במחלוקת

סקס מזדמן: חקירת הפרקטיקה השנויה במחלוקת

כשמדברים על סקס מזדמן, חשוב להגדיר למה בדיוק אנחנו מתכוונים במונח. סקס מזדמן, הידוע גם בשם סטוץ או סטוץ של לילה אחד, מתייחס לפעילות מינית בין שני אנשים שיש להם מעט או ללא כוונה ליצור…
סקס מזדמן: חקירת הפרקטיקה השנויה במחלוקת
לחקור את עולמן של נערות ליווי מדריך מקצועי

לחקור את עולמן של נערות ליווי: מדריך מקצועי

נערות ליווי, הידועות גם כנותני שירותי ליווי, נקשרו לעתים קרובות לטאבו ולמחלוקת. עם זאת, הם ממלאים תפקיד מכריע בחברה המודרנית, המספקים את הצרכים המגוונים של לקוחות ברחבי העולם. למרות התפיסות המוטעות סביב מקצוע זה, שירותי…
לחקור את עולמן של נערות ליווי: מדריך מקצועי
עלייתם של בלוגי סקס פלטפורמה מודרנית לביטוי מיני

עלייתם של בלוגי סקס: פלטפורמה מודרנית לביטוי מיני

בעולם שמשתנה ומתפתח כל הזמן, אין זה מפתיע שגם האופן שבו אנו מדברים על סקס השתנה. צורות מסורתיות של מדיה, כגון טלוויזיה ומגזינים, היו במשך זמן רב הדרך למידע ודיון על מין. עם זאת, עם…
עלייתם של בלוגי סקס: פלטפורמה מודרנית לביטוי מיני
תל אביב לחקור את העיר התוססת של ישראל ליד הים

תל אביב: לחקור את העיר התוססת של ישראל ליד הים

תל אביב, הידועה גם בשם "העיר שלא ישנה לעולם", היא מטרופולין תוסס וקוסמופוליטי הממוקם על חוף הים התיכון של ישראל. בעוד ירושלים היא אולי בירת המדינה והמרכז הרוחני שלה, תל אביב נחשבת לעתים קרובות למרכז…
תל אביב: לחקור את העיר התוססת של ישראל ליד הים

בלוג סקס